کد خبر: 250824
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۱

معرفی ۱۰ ویژگی برتر یک کفش ایمنی استاندارد

کفش‌های ایمنی یک وسیله مهم برای جلوگیری از صدمه‌های ناشی از مواد شیمیایی، سرما، گرما و همچنین عایق الکتریکی هستند. با هم به بررسی دیگر ویژگی‌های کفش ایمنی می‌پردازیم.

رعایت اصول و نکات ایمنی از اولین الزامات کار در محیط‌های صنعتی است. اطلاعات گسترده در زمینه خریداری لوازم ایمنی به شما کمک می‌کند تا بدانید کدام تجهیزات استاندارد پاسخگوی نیاز فردی شما می‌باشد. همه می‌دانند که در هنگام کار و فعالیت در محیط‌های صنعتی باید از لوازم و تجهیزات ایمنی، کلاه‌های محافظ، کفش‌های محکم، تجهیزات حفاظت تنفسی و... بهره گیرند تا از سلامتی خود محافظت کنند. در این مقاله به طور تخصصی به موضوع ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد پرداخته و با خواندن ادامه مطالب دید جامع و کاملی در این باره به دست می‌آورید.

یک کفش ایمنی استاندارد چه ویژگی‌هایی دارد؟

داشتن کفش ایمنی در هنگام فعالیت از این جهت اهمیت دارد که از ضربه‌ها و شوک‌های غیر قابل پیش بینی جلوگیری کند. اما این اتفاق چگونه ممکن است؟ این کفش‌ها با داشتن رویه و زیره‌ای مستحکم، مقاومتی توصیف ناپذیر در برابر عوامل محیطی دارند. البته ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد به عوامل مختلفی بستگی دارد در لیست زیر این عوامل را در چند گزینه دسته‌بندی کردیم و به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

کفه مقاوم

یکی از ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد، داشتن یک کفه مقاوم و استاندارد است. این کفه با ساختار منحصر به فرد خود از خستگی پا، فرسودگی انگشتان و پا درد جلوگیری می‌کند. به علت ساعات کاری بالا و یا سرپا ایستادن زیاد ممکن است افراد در ناحیه پا احساس درد و ناراحتی داشته باشند که با خرید کفش ایمنی این مشکل به طور کل حل خواهد شد. هرچقدر که کفی کفش راحت‌تر، استانداردتر و خوش ساخت تر باشد کفش ایمنی از کیفیت بالاتری برخوردار است.

زیره ضد لرزش

زیره‌های TPU با داشتن امکانات جالب توجه از آسیب به پای افراد جلوگیری می‌کنند. این زیره به دلیل ضد لغزش بودن و مقاومت در برابر سایش در ساخت کفش‌های ایمنی استفاده می‌شود. زیره‌های TPU عایق حرارتی خوبی هستند به طوری که در فصول سرما مانع از سرد شدن و کاهش دمای پا شده و همچنین از لغزیدن و سر خوردن افراد بر روی سطوح لیز جلوگیری می‌کنند و به دلیل ضد آب بودن هرگز یخ نمی‌زنند و در آفتاب تغییر رنگ نخواهند داد.

رویه مقاوم

معرفی ۱۰ ویژگی برتر یک کفش ایمنی استاندارد

ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد محدود به کفی و زیره محکم نیستند؛ بلکه این کفش‌ها با داشتن رویه‌ای مقاوم نیز در محافظت کامل از پای افراد بسیار کارآمد هستند. جنس رویه کفش ایمنی به طور کل از چرم گاو تهیه می‌شود که مقاومت بسیار خوبی در برابر نفوذ اجسام تیز و سنگین دارد. همچنین این لایه امکان تنفس و عبور هوا را در سراسر کفش مهیا می‌کند تا از بروز بوی نامطبوع کفش جلوگیری شود.

مطابق با استانداردهای ایمنی

طبق قانون (EN ISO ۲۰۳۴۵) که توسط اروپا برای بررسی ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد ارائه می‌شود، همه کفش‌های ایمنی باید دارای محافظ انگشتان پا باشند به این معنا که در صورت وقوع مشکلاتی مانند سقوط جسم سنگین و یا ضربه‌های محکم از هر گونه آسیب به پا جلوگیری کنند. این استانداردها با انجام آزمایش‌های مختلف فشرده‌سازی و تست ضربه مورد امتحان قرار می‌گیرند تا کفش ایمنی با بهترین کیفیت و کارایی تولید شود.

مقاوم در برابر حرارت

طبق قوانین OSHA و ASTM کفش‌های ایمنی باید در محیط‌هایی با گرمای شدید به خوبی دوام بیاورند. برای تست کیفیت و سنجیدن ویژگی‌های کفش‌های ایمنی استاندارد آن‌ها را برای مدت ۶۰ ثانیه در معرض حرارت ۳۰۰ درجه سانتی گراد قرار می‌دهند تا از مرغوب بودن جنس آن‌ها اطمینان حاصل کنند. معمولاً اکثر کفش‌های ایمنی نسوز و غیر قابل اشتعال هستند و از پای افراد به خوبی محافظت کرده و دوام بسیار بالایی دارند.

عایق الکتریکی

عایق برقی از ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد به شمار می‌رود که به آن‌ها کفش‌های عایق یا EH می‌گویند که به علت ضخامت منحصر به فرد خود از انتقال جریان برق موجود در محیط به فرد جلوگیری کرده و بار الکتریکی را سریعاً خنثی می‌کنند. هنگام کار با خطوط برق یا مواد منفجره حتماً باید از کفش‌های ایمنی استفاده کنید و توجه داشته باشید که مدت زمان مصرف از این محصول نهایتاً ۳ سال است و در برابر ولتاژ ۶۰۰ از شما محافظت خواهد کرد.

وزن استاندارد

معرفی ۱۰ ویژگی برتر یک کفش ایمنی استاندارد

وزن مناسب در کفش‌های ایمنی متغیر است و مقدار ثابتی ندارد؛ اما به طور کل چیزی در حدود ۴۰۰ تا ۹۰۰ گرم تخمین زده می شود که این مقدار در مدل زنانه می تواند تا حتی ۵۴۰ گرم نیز وزن داشته باشد. سبک بودن یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد است؛ زیرا به دلیل ساعات کاری بالا افراد باید احساس راحتی و سبکی در کفش خود داشته باشند تا از بروز خستگی و فرسودگی ناشی از حمل جسم سنگین جلوگیری شود.

پیشگیری از خستگی‌ها و فشار به اندام‌ها و عضلات

در کارهای سنگین ممکن است مجبور باشید به طور مکرر موقعیت خود را تغییر دهید که این موضوع موجب کمردرد، گرفتگی عضلات و فشار به اندام‌های تحتانی می‌شود. علاوه بر این درد و آسیب ناشی از گرفتگی عضلانی می‌تواند موجب حواس پرتی و بروز حوادث مترقبه نظیر لغزش، زمین خوردن و صدمه در دستگاه‌های صنعتی شود از این رو ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد بسیار نقش مهمی در حفاظت از سلامتی افراد ایفا می‌کند.

تهویه مناسب، راحت و بهداشتی بودن

ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد در اینجا خلاصه نمی‌شوند و همچنان ادامه دارند. یکی دیگر از نکات جالب راجع به این کفش‌ها تهویه مناسب و بهداشتی بودن آن‌ها است به طوری که با داشتن کفی و رویه عبور دهنده هوا از رشد باکتری و قارچ‌ها جلوگیری می‌کنند. همچنین برای نگهداری و ضدعفونی بیشتر این محصول می‌توانید از شوینده‌های ملایم نیز استفاده کنید.

مقاومت در برابر مواد شیمیایی

معرفی ۱۰ ویژگی برتر یک کفش ایمنی استاندارد

مواد شیمیایی موجود در بسیاری از صنایع با پوست انسان واکنش داده و صدمات جبران ناپذیری را برای فرد به همراه خواهند داشت تا حدی که ممکن است موجب قطع عضو و یا آسیب به عصب و بخش‌های حیاتی بدن شود. در نتیجه استفاده از کفش‌های ایمنی در کنار دستکش‌های ضخیم از اصول اولیه کار با مواد شیمیایی به حساب می‌آید.

نتیجه‌گیری

در نوشتار بالا ویژگی‌های کفش ایمنی استاندارد را بیان کردیم. اما سؤال اینجاست که کفش‌های ایمنی مرغوب و باکیفیت را از کجا تهیه کنیم؟

شرکت لوازم ایمنی و تجهیزات آتش‌نشانی ایمن احسان که فعالیت خود را از سال ۱۳۸۲ در زمینه ارائه محصولات ایمنی و امداد و نجات آغاز کرده است برای کمک به راحتی در انتخاب هایتان یک مشاور هوشمند را در اختیار شما قرار می دهد تا به صورت حضوری و یا آنلاین اقدام به ثبت سفارش نمایید.

تجهیزات موجود در مجموعه ایمن احسان عبارتند از کفش‌های ایمن، انواع چراغ قوه، تجهیزات اطفا حریق، ماسک‌های حفاظت تنفسی و.. می‌باشند که با مراجعه به سایت فروشگاهی معتبر می‌توانید از نحوه خرید، قیمت و ویژگی محصولات مطلع شوید.

منبع: https://www.safetyjogger.com/en/eu/technical/overview_features

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =